miércoles, 15 de febrero de 2012

Primera setmana, primera pràctica i les seves conceqüències



Aquest blog serà un seguiment, més u menys extens, i més u menys agraciat, sobre Tècniques Artístiques, una assignatura del Grau d'Història de l'Art.
Aquesta setmana hem parlat sobre els pinzells i com alguns d'ells no han canviat gens durant els anys i que la tècnica per contruïr-los ha perdurat fins a l'actualitat. També hem parlat i tocat diferents tipus de pigments, els primers per fi!... han sigut la sanguina, el guix blanc, el carbonet i el grafit. Amb aquests últims materials he fet el meu trist primer dibuix, com podeu veure. Un dels principals problemes que he trobat és no "perdre'l" pel camí... és a dir, conservar-lo, ja que no varem disposar de fixador i només amb paper de periòdic i un llarg camí per davant, la recuperació va ser difícil (visca el Photoshop!). El cas és que això passa perquè està realitzat amb un mètode de frixió, i per tant el pigment es queda només en la superfície del paper i quan he arribat a casa, com ja he dit, gairebé no me'n queda, de dibuix. I això que m'he esmerat tant en posar-hi pigment que si observeu el nas, hi veure-ho també un forat al paper. No es pot ser tan impulsiva... :S
Després i com que no fem cas de les recomanacions de la profe només quan plou o neva, com que no m'he portat la famosa bata, de negre que anava, m'he fet la sanguina, els blancs i els negres al meu vestit i, bé, m'he sentit tota una "artista", amb els dits i ungles alegrement plenes de pigment.
Així que... perquè no fer un joc de paraules?: pig, de porquet en anglès, i ments, de cervell, o de les poques llums que vaig tenir al posar-me a pintar sense "protecció".
Ah!, i no volia tancar aquesta primera entrada sense nombrar aquesta pàgina anomenada MANUALIDADES Y SORPRESAS que m'ha fet molta gràcia i he aprés alguna cosa més sobre les tèniques que hem utilitzat a classe.

3 comentarios:

  1. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  2. Crec que, per ser una primera pràctica i tot i els problemes que has tingut en el "transport" del dibuix, el resultat final és prou maco, la combinació dels diferents colors li atorguen un joc de llums i ombres molt important. ;)

    ResponderEliminar
  3. Sanguina, carbonet... oh, quants records de la meva adolescència ^^ És una técnica divertida encara que molt efímera. Al.leluya pels escaners.

    ResponderEliminar